Title Page

Heb je een vraag? LIV luistert,
informeert en denkt met je mee !

Geldzaken
Kopen via internet

Hoe kan ik een aankoop via internet of telefoon ongedaan maken?

Lees meer

Hoe kan ik een aankoop via internet of telefoon ongedaan maken?

Voor aankopen vanaf 13 juni 2014 die u niet in een winkel koopt, maar 'op afstand', geldt een bedenktijd van 14 dagen. Deze bedenktijd geldt voor bestellingen via internet, telefoon, fax en bonnen in een krant of tijdschrift. De bedenktijd geldt ook voor aankopen op afstand bij een verkoper in een EU-land.
De bedenktijd gaat in op de dag dat uw bestelling bezorgd wordt op het adres dat u heeft opgegeven. Binnen deze 14 dagen heeft u nog het recht om de koop ongedaan te maken. Je hoeft geen reden op te geven. De verkoper is verplicht het geleverde terug te nemen en mag u daarvoor geen (annulerings)kosten in rekening brengen. Je betaalt alleen de verzendkosten om het geleverde terug te sturen als de verkoper u vooraf hierover heeft geïnformeerd. 
Je kunt ook vóór de aflevering van het product uw aankoop ongedaan maken. Hiermee bespaar je de kosten van het terugsturen van het product, omdat u het product nog niet heeft ontvangen.

Heb je zich na een koop bedacht? Volg dan dit stappenplan om de koop ongedaan te maken. 

Neem de volgende stappen:

  • Stap 1. Schrijf een brief
  • Stap 2. Verstuur binnen 14 dagen het formulier of de brief aangetekend op
  • Stap 3. Stuur het product terug